Fıstıklı (Zombi) Parmakları


125 gr oda sıcaklığında tereyağı

1 su bardağı un

1 su bardağı şeker

2 adet fıstık ezmeli bar

1 tutam tuz

2 yumurta sarısı

tırnaklar için bütün badem

Tereyağını ufak ufak doğrayıp un,şeker, bir tutam tuz ve yumurta sarılarını parmak uçlarımızla iyice birbirine yediriyoruz. Fıstık ezmeli barlarımızı rondada incecik kıyarak karışıma ilave ediyoruz. Bu açık yeşili bir hamur elde etmemizi sağlayacak. Ben fotoğrafları daha da korkunç olsun diye 1 tutam yeşil gıda boyası ekledim. Siz bunun yerine 2-3 dal ıspanak atarak renklendirme yapabilirsiniz. Bu fıstıkların tadını bozmayacaktır.

Şekillendirme yaparken parmağı oluşturduktan sonra eklem yerleri için boğum yapıyoruz. Bunu, boğumlu olması gereken yerleri elimizin dışında olduğu halde bastırarak gerçekleştirebiliriz. Sonrasında boğumlara birkaç çizik atarak bademleri uçlara bastırdıkmı tamamdır. Yollayın fırına gitsin. 180 derecede 15 dakika piştimi tamamdır. Sonrasında soğutabilir yada sıcak haliyle gönlünüz elveriyorsa anında midenize indirebilirsiniz.  Fotoğrafta gördüğünüz kırmızı  şeyler frambuaz. Kıyma falan değil. Üzeri kahverengili olan kısımlarına ben frambuaz suyu döktüm. Kendimce onca suyun parmakların üzerinde duracağını zannettim. Olmadı tabi. Bunun için kırmızı renkli jöle yada vişne reçeli süper olacaktır. Bu arada bende 12 adet parmak vardı. Parmakları daha ince tutsaydım daha çok çıkarabilirdim.

0 yorum:

Yorum Gönder

 
Telefonunuzdan bizi Takip Etmek İçin Uygulamamızı İndirebilirsiniz


İndir Yemek tarifleri